Saturday, January 7, 2017

Mati Itu Dekat

Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada tuan2 dan puan2 yang saya hormati sekalian..

Tuan2 dan puan2, sesungguhnya yang indah itu solat, yang dekat itu mati.. Maut bakal menjemput kita tidak kira kita siapa.. tidak kira umur..tidak kira sihat ataupun sakit.. tidak kira kita kaya atau miskin..tidak kira kita cantik ataupun hodoh..

Sesungguhnya maut itu amat memedihkan... Ini juga tergantung kepada amalan kita.. Jika kita banyak melakukan amalan soleh, inshaAllah kita akan menghadapi sakaratul maut yang mudah dan lembut... Namun jika kita tidak beramal soleh...Maka nantikanlah sakaratul maut yang amat memedihkan..

Nak rasa sedikit bagaimana sakitnya sakaratul maut itu? Okay untuk tuan2, dibawah bibir ada janggut kecil kan?.. Cuba tarik sekuat hati... Sakit dan pedih kan? Itu baru 0.01% dari sakitnya sakaratul maut.. Untuk puan2.. cuba tarik rambut sekuat hati?.. Sakit dan pedih kan?... Itu baru 0.01% dari sakitnya sakaratul maut..

Jadi tuan2 puan2... Saya syarankan untuk tuan2 puan2 amal surah An-Naazi'aat ayat yang ke-2.. Baca dan amal ayat yang ke-2 itu setiap hari..paling kurang 3 kali sehari.. InshaAllah tuan2 puan2 akan rasa sakaratul maut yang lembut dan tidak menyakitkan..

No comments:

Post a Comment